LSM – OFFROAD TEAM
Totul a început cu o mașină lăsată în paragină, mașină ce a avut destinația inițială pentru a fi donatoare de piese de schimb.
Studentul din anul III, Ciupercă Alexandru, văzând că există o echipa de drift în cadrul LSM, a lansat provocarea și propunerea de a înființa și o echipă de off road. După găsirea numelui – LSM-OFF ROAD Team, echipa s-a închegat foarte repede, fiind compusă din studenții Ciuperca Alexandru, Andriș David, Anton Costin, Funduianu Theodor, Mihai Marius, Tcaciuc Florin, Anechiței Cătălin, au trecut la pregătirea autovehiculului din familia KIA SPORTAGE model 1998 pentru participarea la competiții de Off Road.
Într-o primă etapă, s-a pornit de la o verificare preliminară a vehiculului și ulterior s-a trecut la dezasamblarea parțială a mașinii, descoperind cu plăcere că se pleacă de la o bază relativ solidă și cu un potențial ce permite dezvoltarea proiectului.
Pentru a face față provocărilor din teren ce impun capacități de trecere mari, s-a trecut la decuparea aripilor exterioare față și spate și s-au montat roți cu pneuri cu rază dinamică mai mare și profil adecvat
La partea de motorizare, după efectuarea unui test de compresie propulsorul a primit o revizie la partea superioară, constând în înlocuirea de garnituri, verificare galerie admisie, sistem de injecție și aprindere. S-a anulat și demontat echipamentul de climatizare a aerului (s-au câștigat câteva kilograme) și s-a modificat traseul de evacuare a gazelor.
La partea de suspensie au fost montate distanțiere la arcurile punții față și spate în sensul măririi gărzii la sol și revizia sistemului de legătură dintre puntea spate și șasiul vehiculului.
Pentru a ușura mașina s-au eliminat toate acele elemente din caroserie care nu erau strict necesare, câștigând cca. 250 kg. Ceea ce a mai rămas din caroserie a fost șlefuita, reparată pe alocuri și revopsita galben, culoarea LSM.
Pentru că siguranța pilotului și copilotului sunt unul dintre principalele deziderate ale proiectului, s-au înlocuit scaunele standard cu unele sport tip cochilă foarte ușoare echipate cu centuri de siguranță în 4 puncte și s-a construit o structură de rezistență suplimentara de tip roll-bar, în conformitate cu cerințele FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv).
Proiectul urmează a fi dezvoltat pe viitor prin înlocuirea unor repere ale caroseriei cu panouri confecționate din materiale compozite, în sensul ușurării vehiculului, conceperea și proiectarea unui nou sistem de brațe pentru puntea față și conceperea unui sistem de articulații de tip multilink la axa spate, tot în scopul creșterii capacităților de trecere ale vehiculului etc.
Vehiculul astfel pregătit, după ce a trecut cu bine verificările tehnice impuse de FRAS, a participat la Etapa nr.7 CNOR- Cupa tester Grup, Iași, 26-28 Noiembrie, reușind să termine prima zi de concurs, pilot fiind Ciupercă Alexandru și copilot Andriș David.
Efortul echipei tehnice LSM OFF ROAD TEAM care a stat în spatele realizării prototipului, a fost recompensată cu premiul pentru creativitate și medalia de aur la Salonul internațional de inventică INVENTCOR 2021